Atlantyda
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Historia Gwiezdnych Wrót

Go down

Historia Gwiezdnych Wrót Empty Historia Gwiezdnych Wrót

Pisanie by Mistrz Gry Sro Cze 19, 2013 8:29 pm

Wszystko zaczyna się w 1928 roku, gdy w Gizie grupa archeologów odnajduje metalowy pierścień niewiadomego pochodzenia. Kilkadziesiąt lat później do programu zwerbowany zostaje doktor Daniel Jackson (film Gwiezdne Wrota w reżyserii Rolanda Emmericha z 1994 roku), który rozgryza zagadkę pierścienia - Gwiezdnych Wrót, które służą do podróż międzyplanetarnych. Każda planeta, na której znajduje się urządzenie posiada przypisany adres, złożony ze znaków znajdujących się na Wrotach. Utworzona zostaje drużyna, złożona między innymi z Daniela Jacksona oraz pułkownika Jacka O'Neilla.
Lądują na obcej planecie, Abydos, której lud przypomina ten ziemski, starożytnych Egipcjan. Po przyjaznym przywitaniu tubylców, statkiem kosmicznym przybywa ich bóg, Ra, faktycznie będąc kosmitą - podobnym do węża symbiontem, który przejmuje ludzkie ciała, Goa'uld. W razie takich okoliczności, O'Neill ma za zadanie zdetonować bombę atomową. Jednak, ostatecznie, zostaje przesłana na okręt Ra, który zostaje zniszczony. Mieszkańcy Abydos zostają wolni, drużyna wraca na Ziemię. Wszyscy, prócz Jacksona, który wziął za żonę jedną z miejscowych kobiet i pozostaje na planecie.

Gwiezdne Wrota pozostają nieużywane i ukryte w bazie pod Górą Cheyenne do momentu, gdy nie wychodzą z nich obcy, Jaffa, będący najwierniejszymi poddanymi oraz wyznawcami Goa'uld, uznającymi się za bogów Galaktyki Drogi Mlecznej (serial Gwiezdne Wrota, mający swój początek w 1997 roku i kręcony do roku 2007). Ziemianie nie wiedzą jeszcze wtedy, że Wrota tworzą sieć w całej galaktyce, łącząc ze sobą różne planety. Ponownie łączą się z pierwszą odwiedzoną planetą, lecz okazuje się, że to nie stamtąd przybyły wrogie wojska. Porwana zostaje żona Daniela oraz kilku innych Abydozjan I tak rozpoczyna się ośmiosezonowa saga walki z Goa'uld.

Powołane zostają drużyny, w tym słynna SG1, składająca się z pułkownika O'Neilla, doktora Jacksona, kapitan Samanthy Carter, będącej także astrofizykiem, oraz Teal'ca, zbuntowanego Jaffa. Ich celem jest odkrywać galaktykę, pozyskiwać technologię, nawiązywać sojusze. Powoli odkrywają historię związaną z Gwiezdnymi Wrotami - stworzone zostały przez Pradawnych, którzy rozsiali życie w Galaktyce, a w raz z trzema innymi rasami - Asgardami, Furlingami i Noxami - zawiązali Przymierze Czterech Las i stworzyli Traktat Ochrony Planet, czyli porozumienie z Goa'uldami, zakazujące atakowania im niektórych planet w Galaktyce. Między innymi Ziemii, na której swego czasu mieszkali sami Pradawni. Samych Pradawnych także spotykają, nie istnieją już w zwykłej, materialnej formie, a wznieśli się na wyższy poziom egzystencji, ascendowali i żyją jako czysta energia, przyjmując zasadę nieingerowania w życie niższych istot. Wojna z Goa'uld kończy się bitwą nad Antarktydą i odkryciem placówki Pradawnych - klucza do Atlantydy, miasta Pradawnych, znajdującego się w innej galaktyce. Ostatnie dwa sezony serialu to zmiana dowództwa w SG1 - O'Neill awansuje do rangi generała, a jego miejsce zajmuje podpułkownik Cameron Mitchell - oraz nowy wróg, Ori, odłam Pradawnych, uznający się za bogów i czerpiący energię z wiary swoich wyznawców.

Na Atlantydę zostaje wysłana ekspedycja złożona z naukowych oraz wojskowych, podobnie jak w przypadku powołania drużyn, w celu eksploracji Galaktyki Pegaza, z nadzieją że w mieście spotkają Pradawnych. Jednak, okazuje się, że miasto jest opuszczone i znajduje się zanurzone pod powierzchnią oceanu. Pierwszym problemem, przed którym stają Ziemianie jest niemal zupełne wyczerpanie generatorów, a co za tym idzie - słabnącą osłoną, chroniącą miasto przed zalaniem. Na szczęście, wszystko zostało zaprogramowane tak by w ten sposób, że w takich wypadkach miasto samo wynurza się na powierzchnię. Niestety, część z sekcji wcześniej zostaje zalanych. 

Przez przypadek, major (później podpułkownik) Sheppard budzi z hibernacji Widma, wrogą rasę, żerującą na ludziach. Przez przegraną wojnę z nimi Pradawni zanurzyli swe miasto i powrócili na Ziemię, bądź ascendowali. Tak samo jak w przypadku drużyn wyruszających z bazy w Kolorado, tutejsze także mają za zadanie odkrywać galaktykę, nawiązywać sojusze i poszukiwać nowych technologii. Prowadzą wojnę z Widmami, które przebudzone dalej mordują ludzi w celu pożywienia się. W między czasie weszli także w konflikt z Asuranami, replikatorami (swego rodzaju robotami) stworzonymi przez Pradawnych w celu walki z Widmami. Niestety, w wyniku tych zdarzeń, można powiedzieć, że zginęła Elizabeth Wier, która jako pierwsza dowodziła bazą. Było wiele eksperymentów, w tym próby odwrócenia Widm z powrotem w ludzi. W trzecim sezonie zginął doktor Carson Beckett, a jego miejsce zajęła Jennifer Keller. Do czwartego sezonu miejsce dowódcy misji zajęła, już pułkownik, Samantha Carter. Po niej przyszedł czas Richarda Woolsey'a. W piątym sezonie w pewnym sensie powrócił Beckett, a dokładniej jego klon stworzony przez Michaela, który ostatecznie ginie.

Serię kończy walka nad Ziemią. Widma zdobyły ZPM, tworząc bardzo zaawansowaną i lepszą wersję Roju, który dociera do Układu Słonecznego. Nasza planeta od samego początku była ich celem jako idealne żerowisko. Sheppard przedostał się na Ziemię przez Wrota, aby pokierować fotelem. W tym czasie, Zelenka ulepszył napęd do tego stopnia, że w niedługim czasie przelecieli Atlantydą do Galaktyki Drogi Mlecznej, gdzie zniszczyli Rój. I tu zaczyna się nasza historia, miasto wróciło do Pegaza, by ekspedycja dalej mogła spełniać swoją misję.
Mistrz Gry
Mistrz Gry
Admin

Liczba postów : 95
Join date : 22/01/2013
Skąd : Atlantyda

https://atlantyda.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach