Atlantyda
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Technologie

Go down

Technologie Empty Technologie

Pisanie by Mistrz Gry Pią Cze 07, 2013 7:51 pm

Technologia Pradawnych

Gwiezdne Wrota – potężne pierścienie zbudowane z niewystępującego na Ziemi minerału zwanego Naquadah, pełniące funkcję portali służących do podróży międzyplanetarnych jak i międzygalaktycznych. Ich działanie jest oparte na tworzeniu stabilnych tuneli czasoprzestrzennych. Transport odbywa się z Wrót, które adres wybrały, do Wrót które je przyjęły.

ZPM (Zero Point Module) – potężne źródło zasilania pobierające energię próżniową z podprzestrzeni przypominające połączone kryształy w postaci cylindra. Do zasilenia Atlantydy potrzebne są trzy ZPM. Technologia ta została odkryta na Taonas, z którego zabrana i przeniesiona do placówki Pradawnych na Antarktydzie, gdzie posłużyła do zasilenie broni, użytej przeciwko Anubisa oraz na przesłanie ekipy do galaktyki Pegaza.

Komora hibernacyjna – urządzenie zamrażające ciało i zwolnienia jego funkcje życiowe. O’Neill bliski śmierci zamroził się w jednej z takich kopuł.

Komora transportowa – komory znajdujące się w Atlantydzie służące do teleportacji pomiędzy sekcjami miasta. Po wejściu do komory pojawia się ekran z mapą wyboru lokacji miasta pod którą chce się udać, wnętrze zostaje przeniesione do innej komory w innej części miasta.

Skoczek Kałużowy (Puddle Jumper) - mały, cylindryczny, mieszący się we wrotach statek transportowy. Na pokładzie znajduje sześć pocisków. Sterowanie odbywa się intuicyjnie za pomocą umysłu. Nazwę statkowi nadał podpułkownik Sheppard. Statek na wyposażeniu ma urządzenie maskujące. Wchodzi się do niego od tyłu przez opuszczane drzwi. Pomieszczenie wejściowe może pomieścić kilka osób. Drugie pomieszczenie to sterownia, gdzie znajdują się cztery siedzenia. Przy jednym za sterami siada pilot, przy drugim osoba która w razie czego wybiera adres planety na urządzeniu wybierającym współrzędne najbliższych wrót. Trzecie i czwarte służy technikowi i nawigatorowi. Skoczek potrafi osiągać zawrotne prędkości, zapobiega ogromnym przeciążeniom oraz potrafi wyhamować w parę ułamków sekundy.

Technologia Widm

Rój – główny składnik floty Widm i jednocześnie największy statek kosmiczny tej rasy - statek matka.  Dzięki organicznej budowie może sam się naprawiać, a na jego pokładzie hibernuje załoga. W specjalnych komorach przechowywani są tam także pojmani ludzie w celu późniejszego pożywienia się nimi. Mimo swojej wielkości, zwykle Roje są zdolne do wejścia w atmosferę planety i lądowania.

Krążownik – czterokrotnie mniejszy od Roju i pełniący rolę ich eskorty. Służy także jako statek patrolowe w przypadku, gdy dochodzi do nieoczekiwanych zdarzeń na terytorium Widm. Posiadaja możliwość wejścia w nadprzestrzeń oraz hangar dla Żądeł.

Żądło – małe, zwinne, jednoosobowe statki, wykorzystywane w celach zwiadowczych oraz podczas ataku. Ich wielkość zapewnia im możliwość przelatywania przez Gwiezdne Wrota. Poprzez urządzenie nazwane wiązką transportową, dezintegrują ludzi i przechowują w systemie, aby dostarczyć je do Roju lub Krążownika.

Technologia Ziemian

Statki klasy Dedal  - najbardziej zaawansowana seria statków w flocie Ziemian, zdolne rywalizować z nawet najpotężniejszymi obcymi statkami kosmicznymi. Od roku 2009 zostało zbudowanych ich sześć; cztery należące do USA, jeden do Rosji oraz jeden do Chin. W przeciwieństwie do statków klasy Prometeusza, ich technologia oparta jest na technologi Asgardów w zakresie broni, tarczy oraz transporterów. Posiada wszystko co potrzebne jest załodze do długotrwałego przebywania na orbicie czy podczas kosmicznej misji - kwatery sypialne czy stołówkę - a także hangar dla myśliwców oraz cele. Podróż tego typu statkiem z Ziemii na Atlantydę (i na odwrót) zajmuje około dwa tygodnie. Statki USA: Dedal (pułkownik Steven Caldwell), Odyssey (pułkownik Ian Davidson), Apollo (pułkownik Abraham Ellis), George Hammond (pułkownik Samantha Carter).

Generator Naquadah - potężne urządzenie, generujące ogromne ilości energii w oparciu o minerał nie występujący na Ziemi, Naquadah. Zasila część systemów Atlantydy, ale także ziemskie statki kosmiczne, jak Dedal czy Apollo.

Hipernapęd -  to urządzenie, które pozwalajązłamać barierę prędkości światła, co umożliwia podróże międzyplanetarne z pominięciem Gwiezdnych Wrót, a w niektórych przypadkach nawet podróże międzygwiezdne.

Ogółem, ziemska ekspedycja korzysta głównie z ziemskich technologii - komputerów czy tabletów - odkrywając dopiero konsole i ich zadanie w mieście.

Mistrz Gry
Mistrz Gry
Admin

Liczba postów : 95
Join date : 22/01/2013
Skąd : Atlantyda

https://atlantyda.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Powrót do góry


 
Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach